Mendoza

Bekijk van A tot Z op sjoque's reiskaart.

Na 18 uur in de bus gezeten te hebben, zijn we aangekomen in Mendoza. Een stad met brede straten, veel pleinen en stadsparken. Rond Mendoza liggen ontelbare wijngaarden en het schijnt dat de beste Argentijnse wijnen, uit deze streek komen. We ontkomen er dan ook niet aan om hier een wijntoer te doen. We bezoeken verschillende bodega’s waar we uitgebreide rondleidingen en uitleg krijgen. Ook wordt natuurlijk het proeven van de wijnen niet overgeslagen!

We raken al aardig gewend aan de gewoontes van de Argentijnen. Zo ontbijt men hier erg licht, heeft men een 3-gangen lunch en dineert men ’s avonds pas na 10 uur. Ook houdt men hier een siësta. De winkels zijn geopend van 9 tot 13 uur en ’s middags van 5 tot 9. Zondag is hier nog een echte rustdag. Alle winkels en restaurants zijn gesloten en je ziet weinig verkeer op straat.
Mede hierdoor hebben we besloten, op zondag, een raftingavontuur aan te gaan. We gaan 3 uur raften op de Mendoza rivier. Nadat de wetsuits, zwemvesten en helmen uitgereikt zijn, krijgen we een uitleg over wat ons te wachten staat. Hierna worden we met een busje naar het startpunt gebracht. Vanaf de weg ziet de rivier er erg rustig uit, maar eenmaal op het water voelt het toch iets anders! We gaan met 3 boten, ieder met 6 personen en een gids, onderweg. Na een ½ uur slaat de eerste boot om. De andere boot verliest 2 passagiers en ook uit onze boot slaat één van de passagiers overboord. Het water is toch niet zo erg rustig! Als iedereen weer aan boord is gaat de trip verder. Uiteindelijk, ruim 3 uur later, komen we, door-en-door koud, aan bij het kamp. Hier kunnen we ons opwarmen in de zon of onder de warme douche!